Do první třídy přišli na návštěvu Olda a František. Dva kamarádi, kteří se znají dlouho, ale i přesto si někdy nerozumí a zlobí se jeden na druhého. Chtěli by se naučit, jak si rozumět i bez hádek a nadávek. Zahráli nám tři krátké příběhy a děti jim pomáhaly hledat řešení odehraných situací. František rád zpívá, ale Olda má rád ticho, František chce na procházce utíkat, ale Olda chce jít pomalu, František umí počítat, ale Oldovi dělá matematika problémy. Jak to vyřešíme? Jak se domluvíme, abychom byli oba spokojeni? Budeme se smát druhému, když mu něco nejde? Společně jsme hledali různá řešení, pomohli Oldovi a Františkovi, aby byli zase dobrými kamarády.

Dramadílna byla vedena školenými lektory, kteří pracovali metodami dramatické výchovy prostřednictvím zážitku a formou aktivního zapojení žáků v bezpečném prostředí. Spolupráce v kolektivu, sociální cítění, vzájemný respekt, vyjádření názoru… s tím vším se potkávají žáci ve škole i v běžném životě. Mnohdy si sami nevědí rady. Olda a František nám přišli na pomoc a my jsme v 1. třídě zase kamarádi, kteří se dokáží dohodnout, pomoci druhému, respektovat se a radovat se z fungujícího kolektivu.

Mgr. Petra Poštulková